Jeg lærer dig det, jeg ved virker

christina-klitsgaardI 2008 skrev jeg min første kommercielle e-mail. Jeg havde under 20 abonnenter at sende den til. Og den var ikke særlig genial. Men jeg skrev den. Og sendte den. 11 måneder, 500 abonnenter og 17-20 mails senere, kunne min revisor fortælle mig, at min omsætning var eksploderet med 110 procent. Det eneste, jeg havde gjort anderledes, var at sende e-mails.

Mit job er at vise dig, hvordan også du kan skabe dramatiske resultater med e-mails.  Jeg underviser og rådgiver små og store virksomheder og organisationer i e-mailmarkedsføring, jeg producerer digitale kurser i e-mailmarkedsføring, jeg blogger om e-mailmarkedsføring – og jeg tager mine knubs i virkelighedens verden. I min egen forretning er e-mails den eneste markedsføringskanal, jeg bruger penge på. Overhovedet. Og det er småpenge.

3 grunde til, at du skal markedsføre dig med mails

  • Det er dumt at lade være – Hvad er det første, du selv gør om morgenen? Jeg gætter på, at du tjekker din e-mail. Hvis ikke via din mobil, mens du børster tænder, så i bussen, i toget eller i køen på motorvejen. Dine kunder gør det samme. Og så er det jo dumt, at du ligger ude i postkassen, når de sidder med næsen i deres indbakke …
  • Det er dyrt at lade være – Når vi nu taler om postkasser: En trykt reklame har en ROI på 7. En e-mail har en ROI på 40. Det kan ingen andre marketingkanaler slå. Hverken on- eller offline. Heller ikke de sociale medier. (Hver 3. dansker siger i øvrigt nej tak til reklamer i postkassen. Men hver 2. vil gerne modtage e-mails fra de virksomheder og forretninger, de handler med).
  • Det er billigt at gøre det – e-mailmarkedsføring koster cirka det samme som at gå i Netto og købe ind til frikadeller med persillesovs til fire. Fx. betaler jeg under 500 kroner om måneden for at sende alle de mails, jeg vil, til mine godt 5.000 abonnenter. Det giver mening for den lille iværksætter. Men det giver mindst lige så meget mening for den store virksomhed, der vil markedsføre sig på mikro-budget med maksimalt udbytte.

Mit job er at vise dig, hvordan du får succes med dine mails

E-mailmarkedsføring er ikke raketvidenskab. Det er nærmere et – omend i light-udgave – studie i den menneskelige psykologi og hjerne:

  • Hvad skal der til for, at de åbner dine mails (Jo, det spørgsmål er temmelig relevant, når man tænker på, at vi hver især modtager i gennemsnit 147 mails om dagen. 29 procent af dem er nyhedsbreve).
  • Hvordan undgår du, at de afmelder sig? Trykker spam? Eller bare ignorerer dig?
  • Hvad er det, der gør, at en solo-selvstændig coach kan sælge for mere end en halv million i 5 mails til 200 modtagere, mens en stor virksomhed med 15.000 abonnenter ikke engang kan komme af med 3 bøger på udsalg?
  • Hvilke psykologiske knapper skal du trykke på, så de kan se det åbenlyse i at reagere på din mail. Ikke i morgen, ikke om en uge – men lige nu med det samme?

Jeg lærer dig det både on- og offline

Nogen lærer bedst i et undervisningslokale med fire vægge. I interaktion. Andre vil bare have materialet – og lære det lige dér, hvor de er. Uden at skulle transportere sig til et kursussted. Og uden at skulle lede efter en ledig p-plads. Derfor lærer jeg dig det på flere måder.

Du kan …

  • Booke et lukket kursus, kun for jer – hos jer.

Brændende spørgsmål er du altid velkommen med. Send en mail til mig på hello@christinaklitsgaard.dk. Jeg ser den helt sikkert. Mens jeg børster tænder. Eller sidder i en kø på motorvejen.